Modern korunkban, talán az elterjedt TV- és számítógép-használat hatására, nagyon szeretik az emberek, ha az információ többféle - audio, vizuális, audiovizuális - módon közvetítődik feléjük.
A tanulásban is segítheti a könnyebb megértést és megjegyzést, ha többféle csatornán keresztül jut el az információ a befogadóhoz. Például ha kémiaórán nem csak beszélünk arról, hogyan zajlik le egy adott reakció, hanem kísérlettel be is mutatja a pedagógus.
Ám most maradjunk a digitális világ terén. Szemléltetésre való igényünket egy tucat digitális multimédiaalkotó eszköz próbálja kielégíteni, melyek segítségével kedvünkre szerkeszthetünk képeket, hangokat, videókat. De hogyan is hasznosíthatjuk ezeket a tanórán?
Németórán például a "város, közlekedés" témakörnél el tudom képzelni ilyen eszközök bevonását, egy kisebb projekt keretein belül. A diákokat 3-4 fős csoportokba osztanám, és videókat kellene készíteniük a városban. Természetesen németül kommentálva, tartalmazva a tanult szókincset, kifejezéseket, bemutatva a városi életet, a közlekedési alternatívákat, előnyöket-hátrányokat.
Egy viszonylag könnyen kezelhető videószerkesztő program a Windows Movie Maker, melynek segítségével többek között effektusokkal, feliratokkal, főcímmel láthatjuk el videónkat, összeilleszthetünk több videót. Ha a felvételen nem megfelelő minőségű a hang, azt külön is lehet bevágni a videó alá. Ehhez kereshetünk például a Freesound segítségével ingyenesen felhasználható hangokat, vagy mi magunk is vehetünk fel külön hanganyagot, melyet aztán az Audacity nevű, szintén egyszerűen kezelhető programmal kedvünkre szerkeszthetünk.
Kép:
http://wswan.org/ [2016.04.25.]
Szia Stella!
VálaszTörlésNagyon jók a példák a bejegyzésedben, hogy milyen témaköröknél alkalmaznál multimédiás eszközöket, valamint a megvalósításuk terve is. :)
Szia Stella!
VálaszTörlésNagyon jók a példák a bejegyzésedben, hogy milyen témaköröknél alkalmaznál multimédiás eszközöket, valamint a megvalósításuk terve is. :)