A Google Tour Builder egy jópofa alkalmazás, melynek segítségével virtuális tanulmányi kirándulásokat, útvonalakat lehet tervezni. Minden állomáshoz fényképet, videót lehet csatolni, és megjegyzést is fűzhetünk hozzá.
El tudom képzelni, hogy a német órák keretein belül használjam a diákokkal ezt a programot az országismereti témaköröknél. Házi feladatként vagy az órán, egyénileg vagy csoportban szervezhetnek kirándulásokat egy-egy német nyelvterületen lévő városba, amit aztán a csoportnak be is mutathatnak.
Persze ehhez előbb utána kell olvasni, keresgélni kell, hogy mik az adott város nevezetességei. Hasznosnak találom az ilyen feladatokat, egyrészt, mert jobban is szeretik a diákok a gyakorlatias feladatokat, mint a frontális tanári magyarázatot, másrészt pedig jobban meg is marad az információ, ha maguk olvasgatnak utána és még foglalkoznak is vele, fel is kell dolgozni az információt.
Ezen kívül egy valódi osztálykirándulás megszervezésénél is hasznos lehet a program. Előre összeállíthatjuk az osztállyal közösen a meglátogatni kívánt helyeket. Akár feladatokat is adhatunk a diákoknak: például kis csoportokban készüljenek fel, gyűjtsenek információkat egy-egy adott látnivalóról, aminél majd egy mini idegenvezetést tartanak a többieknek.
Én egy bécsi kirándulást szerveztem, ami a könnyű megközelíthetősége miatt akár tényleg, egy valós osztálykirándulásként is megvalósítható. ITT elérhető a virtuális kirándulásom.
Az időbeosztást, szállást, étkezést nem vettem figyelembe, most csak a látnivalókra koncentrálva állítottam össze egy tervet, melyek a következők:
Hundertwasser-ház, Schönbrunni kastély és állatkert, Belvedere, Donauinsel, Donauturm, A tenger háza, Szent István Székesegyház
http://www.sikerado.hu/kereses/kir%C3%A1ndul%C3%A1s
Szuper lett a kirándulás, nagyon tetszik. :) Jól építetted fel, így a diákjaidnak is biztosan nagy élmény lesz ez a kis kalandozás.
VálaszTörlésÚgy látom, hogy mindannyian virtuális kirándulást csináltunk. Majd megtervezhetjük Tour Bilderrel a következő szisszentést is!
VálaszTörlésG.